20:54 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عضو اتاق بازرگانی تهران

کوچ ماینرها از ایران به قزاقستان
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است تعلل در تصمیم‌گیری درباره رمزارزها (بیت کوین) باعث شده فرصت نقش‌آفرینی در این عرصه از ایران گرفته شود و دیگر کشورهای منطقه در حال جذب استخراج‌کنندگان بیت کوین هستند.
تهاتر و رمزارز؛ گزینه‌های جایگزین تبادلات بانکی
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایطی که تبادلات بانکی بین‌المللی برای فعالان اقتصادی دشوار شده، استفاده از سایر گزینه‌ها به شرط فراهم شدن مقدمات قانونی لازم از سوی دولت قابل پیگیری است.
قانون تجارت بومی‌سازی نشده است
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است اصلاح قانون تجارت که اخیرا در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته، بومی‌سازی نشده و متناسب با فضای اقتصادی ایران نیست.
کاهش تقاضا قیمت دلار را پایین آورد
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت باید تلاش کند منابع تامین ارز در بازار داخلی را مستحکم کند، اصلی‌ترین عامل کاهش قیمت دلار در هفته‌های گذشته را کاهش تقاضا قلمداد کرد.
کاهش تقاضا قیمت دلار را پایین آورد
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت باید تلاش کند منابع تامین ارز در بازار داخلی را مستحکم کند، اصلی‌ترین عامل کاهش قیمت دلار در هفته‌های گذشته را کاهش تقاضا قلمداد کرد.
فرصت‌ها و تهدیدهای حذف ۴ صفر از پول ملی
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است نمی‌توان به طرح حذف چهار صفر از پول ملی نگاهی سیاه یا سفید داشت و چگونگی اجرای این طرح، میزان موفقیتش را نشان خواهد داد.
صادرکنندگان در پیش‌بینی تصمیمات دولت ناتوانند
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است با توجه به اهمیت بالایی که صادرات غیرنفتی در شرایط فعلی برای اقتصاد ایران دارد، تسهیل روند صادرات و پیش‌بینی پذیر شدن تصمیمات دولت، اصلی‌ترین اولویت به شمار می‌رود.
بازار بهترین تصمیم‌گیر برای نرخ ارز است
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایط فعلی و با توجه به اینکه شیوه‌های نرخ‌گذاری ارز در ماه‌های گذشته پاسخگوی نیازهای اقتصادی نبوده، محوریت بازار برای تعیین نرخ ارز می‌تواند بهترین راهکار باشد.
نقاط قوت و ضعف دستورالعمل جدید ارزی بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران معتقد است دستورالعمل جدید ارزی بانک مرکزی بخشی از دغدغه‌های بخش خصوصی را پوشش داده اما برای آنکه بتواند تأثیرات مثبتی از خود بر جای گذارد، نیاز به اصلاحات دارد.
تولید چشم انتظار راهکارهای اجرایی است
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تاکید روز گذشته مقام معظم رهبری بر لزوم توجه جدی به رونق تولید و نامگذاری سال به همین نام از نظر سیاست‌های کلان بسیار راهگشا است و امروز دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل راهکارهای لازم را در این رابطه ارائه کنند.
یک تاجر: بندهای بخش خصوصی را باز کنید
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایطی که آمریکا تلاش می‌کند تمام راه‌های تنفس اقتصاد ایران را ببندد، باقی ماندن بندهایی که دستان بخش خصوصی را بسته نادرست است.
عضو اتاق بازرگانی تهران: تا بازسازی و اسکان کنار سیل زده‌ها می‌مانیم
پایگاه خبری راد: عضو اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که بخش خصوصی تلاش می‌کند در کنار امدادرسانی فوری به سیل زدگان در سایر مراحل اسکان و بازسازی این مناطق نیز حضور داشته و با حداکثر توان خود به یاری مردم بپردازد.
دولت پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است اصلی‌ترین دلیل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۷ ضربه‌هایی بوده که به صنعت خودرو وارد شده است.
مال‌ها در ایران به کجا می‌روند؟
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است مال‌ها (فروشگاه‌های بزرگ) در بستر اقتصادی هر کشور عملکرد خود را نشان می‌دهند و چگونگی فعالیت آنها منوط به وضعیت رشد اقتصادی و قدرت خرید مردم است.
به مسئولیت خود واقفیم
پایگاه خبری راد: به دنبال وقوع سیل اخیر در چند استان ایران که منجر به خسارات قابل توجه جانی و مالی شد بسیاری از گروه‌های اجتماعی و اقتصادی تلاش کرده‌اند در این حوزه مسئولیت‌های خود را پیگیری کنند که بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی داخلی نیز جزئی از این مجموعه هستند.